♫
35 концертів для одного або декількох інструментів з оркестром.
♫
83 струнних квартети (для двох скрипок, альта і віолончелі). Послухаємо Серенаду зі струнного квартету:
♫
14 ораторій (серед них «Створення світу» і «Пори року»).
"Літо" - найбільш
образна і картинна частина ораторії "Пори року". Музика малює перед
нами картину дня, що розпалюється: як сонце встає з-за горизонту і,
розганяючись, піднімається по небу, описуючи коло над головами орачів і
землеробів, як опускається вниз, опиняючись за їхніми спинами.
У центрі частини – гроза у двофазовому виконанні хору: відкривається пісня
хаотично, імпровізаційно, а завершується стрімкою фугою. Якщо перші ноти
обрушуються на слухача, подібно до грому, то наступні вставки флейти граються з
нами, передаючи блискавки та удари вітру. Послухаємо ораторію "Пори року" 2 частину "Літо" хор Гроза.
♫
24 опери
♫ 14 мес.
♫ 52 клавірні сонати.
♫
Увертюри, марші, танці, дивертисменти для оркестру і різних інструментів.
♫
Різні п'єси для клавіру, пісні, канони, обробки шотландських та ірландських
пісень.
Домашнє завдання
СпустисязмузичногоОлімпу,заповнившиклітинки. Відповіді надішли мені у вайбер
1.Скрипковийтабасовий.
2.Титул знатного вельможі, якому
Гайднпрослуживпонад30років.
3.
Один з предметів, які виготовляв батькоГайдна.
4.
Ансамбль ізчотирьохвиконавців.
5. Прилад, що визначає точну висоту певного звука, еталон висоти
для настроюваннямузичнихінструментівтахору (відповідь можна знайти в інтернеті)
Урок №2. Музична культура Сере дньовіччя Епоху, що розпочалася з падіння Риму ( 476 р. ) і тривала більше тисячі років, називають Середніми віками . На зміну міфологічному прийшов новий релігійний тип культури. Релігія стала рушійною силою цієї епохи, основою духовного життя. Людина епохи Середньовіччя – це виконавець Божої волі. В І столітті нашої ери у Палестині виникло християнство, в основі якого лежить віра в єдиного Бога Ісуса Христа. Християнство поширилося по всій Європі, перемагаючи язичництво. В 1054 р. відбувся розкол Християнської Церкви на Східну (Православ'я) та Західну (Католицизм), а у 1517 р. виник Протестантизм . Існувало три основні розґалуження в християнстві. Мистецтво Середньовіччя – церковна архітектура, скульптура, ікони, мозаїки і фрески що наповнювали простір храму. Музиці відводилася, мабуть, найважча роль: вона повинна була допомогти тому, хто молиться, забути про повсякденні турботи, про особисті почуття і цілком зо
Урок №4. Музична культура епохи Відродження (ХІV – XVI) Відро́дження або Ренеса́нс (фр. Renaissance – «Відродження») – епоха в історії культури західноєвропейських країн, що ґрунтувалася на ідеалах гуманізму та орієнтувалася на спадщину античності. Мистецтво епохи Відродження поступово відходило від релігійності, ставало більш світським. Ця епоха охоплює період близько трьох сторіч, а саме з XIV - XVI ст. Герой Відродження – життєлюбна, розумна особистість, творець своєї долі. Осягнення чуттєвої краси світу, відчуття радості буття, увага до земних радощів, часте звертання до міфологічних, а не біблійних сюжетів притаманне всім видам мистецтв. Діячів Відродження називають гуманістами (від лат. людяний). Вони оспівували велич людини, її багатий внутрішній світ та фізичну красу, вірили в її безмежні можливості. В епоху Відродження в середовищі гуманістів уперше формується інтелігенція – група людей, яка займається розумовою діяльністю як професійною працею. Тоді ж ознакою гарног
Урок № 12. Українська музика епохи бароко. Розвиток професійної музики. Канти. Суспільно-політичне становище до 18ст. характеризується національно-визвольною боротьбою українського народу проти польської шляхти та проти турецько-татарських набігів. Велику роль у суспільному й культурному житті українського народу відіграли братства, які виникли наприкінці 16ст. Це були товариства, які об’єднували найосвіченіших представників інтелігенції. Братства гуртувалися навколо церковних парафій, хоча були майже цілком світськими організаціями. Вони боролися за рідну мову, розвиток письменства, освіти й культури, за православну віру. Братства сприяли організації широкої мережі шкіл, зокрема середніх та вищих навчальних закладів. У братських школах, найбільш з яких знаходилися у важливих культурних центрах - Львові, Києві і Луцьку, вивчались «сім вільних наук», до яких належала і музика. Під керівництвом вчителя музики учні повинні були співати в хорі не лише Службу Божу, а й вивчати світські
Комментарии
Отправить комментарий